Wtorek, 3 grudnia 2024
Na Instagramie istnieją specjalne konta zwane kontami funkcji, są one również znane jako huby lub grupy. Pomyśl o nich jako o mini społecznościach w obrębie Instagrama. Budowanie udanego konta funkcji może być wyzwaniem, ale stosując się do kilku technik i wskazówek, które wymienię poniżej, powinieneś wkrótce być w stanie rozwijać duży i popularny hub.
Ale najpierw, co to jest konto funkcji Instagram? Cóż, te konta:
Jeśli nie chcesz stworzyć konta funkcji, ale chcesz wiedzieć, jak być wyróżnionym, przeczytaj Wskazówki na temat uzyskania Reposted przez konta funkcji.
Kiedy tworzysz konto na Instagramie, spróbuj zidentyfikować niszę, np. oba moje huby są związane z podróżami. Na @bestcitybreaks zamieszczam tylko zdjęcia z miasta, podczas gdy na @travelanddestinations zamieszczam zdjęcia, które są zarówno miejskie jak i wiejskie, takie jak ujęcia krajobrazu, jak również miasta i architektury.
Zdecydowanie potrzebujesz dobrego tytułu, aby ludzie rozważyli śledzenie Cię. Ie moje konto @bestcitybreaks od razu mówi, że postuje "miejskie" zdjęcia, najprawdopodobniej miast, do których można pojechać na krótką "przerwę" i używając słowa "najlepsze" sprawia, że ludzie myślą, że postuje świetne zdjęcia.
Chociaż nie jest to najbardziej kluczowa część konta, dobry opis będzie wyglądał bardziej profesjonalnie, a także pomoże wyjaśnić, o co chodzi na koncie.
Następnie, będziesz potrzebował hashtaga, który odnosi się do konta. Jeśli to możliwe, powinieneś używać nazwy konta jako hashtagu, np.
Nazwa konta: @travelanddestinations Hashtag: #travelanddestinations
Dzięki temu zachowasz spójność między kontem a hashtagiem.
Jest mało prawdopodobne, że będziesz miał wiele lub ktoś taguje cię na chwilę, więc prawdopodobnie będziesz musiał pisać własne treści na początku i dotrzeć do fotografów poprzez komentarze i DM (bezpośrednie wiadomości), aby poprosić o pozwolenie. To zajmie trochę czasu, ale jak już się zacznie to przyspieszy.
Teraz, co trzeba zrobić, aby rozwijać to konto i uczynić go udanym?
Po pierwsze upewnij się, że trzymasz się tematu podczas delegowania zdjęć, na przykład jeśli prowadzisz piastę krajobrazu, a następnie rozpocząć delegowanie zdjęć portretowych, twoi zwolennicy będą się mylić i może zdecydować się unfollow.
Wpadnij w rutynę, kiedy chcesz pisać posty i staraj się tego trzymać.
1. Pierwsza rzecz rano.
2. Następny w porze lunchu.
3. Później w porze kolacji.
4. I w końcu przed pójściem do łóżka.
Dzięki temu ruch na kontach jest stały, a moi followersi zaangażowani. Daje też więcej okazji do wyróżnienia się.
Staraj się unikać umieszczania zdjęć, które są w orientacji poziomej. Zauważyłem, że te zdjęcia generalnie mają mniej zaangażowania. Spodziewam się, że to dlatego, że jest mniej obrazu pokazanego niż na kwadratowym lub pionowym zbiorze. Pionowe uprawy wydają się robić najlepiej i to jest prawdopodobne, ponieważ jest więcej obrazu, który może być widoczny. Czy to ma sens?
Kiedy mówię tagowania, mam na myśli przy użyciu hashtag tj (#travelanddestinations) lub tagowania konta w zdjęciu. Patrzę na oba te elementy, kiedy szukam zdjęć do następnego wpisu. Nie daję pierwszeństwa osobom, które oznaczają oba te elementy, po prostu używam ich jako sposobu na pozyskiwanie treści.
Dla moich kont używam 30 hashtagów. Będąc podróżniczym hubem zawsze używam hashtagów, które są istotne. Zazwyczaj oznaczam niektóre ogólne tagi takie jak #travel #holiday #vacation #country #city, a także oznaczam niektóre huby takie jak #livingeurope #cbviews itp.
Poprzez tagowanie innych hubów, ludzie zarządzający tymi kontami mogą tagować dobre treści do Ciebie w zamian, więc jest to prawdopodobne, że pracują razem, aby znaleźć najlepsze odpowiednie treści dla hubu.
Na moich hubach śledzę inne konta, które są związane z podróżami i w miarę możliwości lubię i komentuję ich zdjęcia. Oprócz wspierania tych kont poprzez robienie tego, może się okazać, że niektórzy z ich zwolenników zaczną śledzić i oznaczać Ciebie.
Oto kilka wskazówek dotyczących prowadzenia kont na Instagramie.
Zawsze pytaj o pozwolenie, lub wyróżnij kogoś, kto Cię oznaczył. Ogólnie rzecz biorąc, pozwolenie na bycie wyróżnionym pochodzi od bycia oznaczonym w hashtagu, takim jak #bestcitybreaks lub bycia oznaczonym na zdjęciu. Kiedy Twój hub jest nowy, możesz potrzebować DM (bezpośredniej wiadomości) do ludzi z prośbą o pozwolenie. Zajmuje to trochę czasu, ale nie będziesz musiał tego robić zbyt długo.
Powinieneś zawsze umieszczać na zdjęciu informację o oryginalnym fotografie/artyście. Zarówno w podpisie, takim jak "Image by @mikecleggphoto", jak również oznacz konto Instagram na zdjęciu. Dzięki temu oryginalny artysta/Instagramer będzie wiedział, że został wyróżniony, ponieważ otrzyma powiadomienie.
Kiedy ktoś Cię oznaczy, a Ty go wyróżnisz, to myślę, że potem wypada podziękować. Dlatego zawsze wchodzę na ich konto i zdjęcie, które wyróżniłam i piszę miły komentarz.
Mam nadzieję, że to pomoże Ci zacząć. Spróbuj użyć tych technik i z wytrwałością, powinieneś zacząć widzieć rezultaty już wkrótce.